Hiep hiep hoera voor het klachtenformulier

Beter dan de grote filosofen Bert en Ernie kan ik het niet verwoorden: ‘Als je ontevreden ben, nou doe er dan wat an,’ zoals ze zingen in het nummer ‘Maak er wat van’. En dat hoeft vaak minder moeite te kosten dan je denkt. Met het klachtenformulier van de gemeente kom je vaak al een heel eind.

Ik heb er dan ook vaak en graag gebruik van gemaakt. Losliggende stoeptegel voor de deur? Een keer invullen en een paar dagen later was het hersteld. Te weinig nietjes om te veel fietsen aan vast te maken? Geen probleem, we kregen er zo een bij. Mijn grootste succes was het herplanten van de boom voor ons raam die ooit om onduidelijke redenen gekapt was. Na mijn melding werd ik gebeld, kwam er een mannetje met een klembord en na wat vertraging – plantseizoen afgelopen, bomen op – kreeg ik dan uiteindelijk ‘mijn boom’.

Dankjewel voor de boom, stadsdeel

Dankjewel voor de boom, stadsdeel

Onlangs was ik met de kinderen aan het voetballen in het Spreeuwenpark. Een heerlijke speeltuin met veel ruimte en soms iets te veel rommel. De voetbal- annex basketbalkooi is ook erg prettig, maar ik zag wel dat een aantal spijlen van de beide goals losliet. Slordig, maar ook gevaarlijk. Even weer mijn favoriete klachtenformulier ingevuld en binnen een vier dagen kreeg ik via de mail de melding: “afgehandeld door Service Team Oost, spijlen worden herplaatst door aannemer”.

Doel Spreeuwenpark met nieuwe spijlen

Nu alleen nog een likje verf

Reacties


ilovenoord