Made in 1022! Close&Counter

Eddie! Close&Counter vroeg Ruud de Wild de grootste lappenpop ter wereld te ontwerpen. Eddie was geboren en werd gemaakt. Van gerecycled katoen en gevuld met door HUMANA ingezamelde kleding. Twaalf meter Eddie wacht sinds 10 februari in spanning op opname in het Guinness Book of World Records. Deze opdracht voor HUMANA is het meest recente project van Close&Counter. Het bureau bedacht ook de Festiwall, onder andere te zien geweest tijdens Museumnacht en Valtifest, voor Chups Chups.

Bijzondere ontmoetingen tussen merken en mensen worden bedacht, ontworpen en gemaakt door Close&Counter, kantoorhoudend te Noord op de Zamenhofstraat 116k. “Er zijn klanten, die, als ze voor het eerst onderweg naar ons kantoor zijn, denken ‘Waar ben ik in hemelsnaam verzeild geraakt…’ Omdat ze zich een weg moeten banen langs autoslopers, over modderige regenplassen moeten stappen en tenslotte moeten aanbellen bij een vaag uitziende loods en omhoog moeten klimmen langs een kale trap.” Marketingmanagers, merkenbazen en communicatiemensen zijn soms verward door de locatie en de uitstraling.

Dan volgt verbazing. Vanwege het waanzinnige uitzicht. En de sobere loods blijkt een prachtig kantoorloft te zijn. En opnieuw verbazing: Close&Counter is geen standaard Reclamebureau. Hier werken echte mensen aan echte projecten. Men heeft een voorkeur voor kantoorlofts in Noord, juist tussen de makers, de bedenkers en jawel: de autoslopers.

Joris Hofmans en Marc de Jong Luneau creëerden een team van vijf special agents met daaromheen een netwerk van professionals, met zeer uiteenlopende kennis en kracht. De laatste zijn freelance specialisten die per project op basis van kenmerkend specialisme ingezet worden.

Ik ben trouwens benieuwd of Eddie ondertussen in het Guinness Book of World Records is opgenomen…

Reacties


ilovenoord